Keď bratia Lumièrovci v roku 1895 premietli v Paríži na biele plátno 48-sekundový film Príchod vlaku, určite netušili, že tým odštartovali obrovský biznis, v ktorom sa budú točiť miliardy dolárov.
Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo sú všetky sedačky (a to nielen v sieti kinosál CINEMAX) červené? Veď kreativita nemá hraníc. Prečo sa musia všetky kinosály po celom svete na seba podobať ako vajce vajcu? Ak si myslíte, že je to preto, aby si dizajnéri zjednodušili prácu, nemáte pravdu.
Dôvody, prečo si všade na svete vychutnávate film z rovnakej farby, sú hneď dva. Po prvé, ide o istý typ poklony pre taliansku operu, ktorá bola stáročia kultúrnym centrom všetkých nadšencov kultúrneho diania. V typických talianskych operách dominovala práve červená a zlatá farba.
Druhým a možno ešte dôležitejším dôvodom je fakt, že práve červená je jediná farba, ktorú prestávame vnímať v pološere. Vďaka jej nerušivému vplyvu dokážeme vnímať žiadúcu tmu a tým si vychutnať film. Existujú samozrejme aj kinosály, ktoré sa rozhodli pre zmenu. Vo Francúzsku môžete nájsť napríklad modrú a zlatú farbu.
Prečo sa popcorn stal typickým občerstvením?
Ťažko si predstaviť typickejší americký pokrm, než je popcorn. Popcorn obľubujú hádam všetci. Na trhu už existujú aj rôzne príchute – solený, syrový, maslový či karamelový. Koho však môžeme titulovať objaviteľom a prvým fanúšikom popcornu? Možno vás prekvapí, že prvé stopy popcornu boli objavené archeológmi v tisíc rokov starých peruánskych hroboch. Indiáni z kmeňa Irokézov vyrábali popcorn v hlinených nádobách naplnených vyhriatym pieskom. Vypukanú kukuricu vtedy používali na prípravu popcornovej polievky.
Pukance teda nie sú len novodobým výmyslom mladých. Popcornová tradícia, ako ju poznáme dnes, sa začala počas druhej svetovej vojny, kedy sladkosti neboli tak ľahko dostupné ako v súčasnosti. To prinútilo majiteľov kín pristúpiť k inej, omnoho lacnejšej alternatíve – k popcornu. Postupne si však ľudia na žutie tejto opraženej kukurice počas sledovania filmu tak zvykli, že si bez nej nedokážu predstaviť už hádam žiadne predstavenie.
Zisky sietí kinosál nepochádzajú z predaja lístkov
Hoci by každý očakával, že kiná žijú práve vďaka predaju lístkov, nie je to celkom tak. Najväčší podiel príjmov tvorí predaj popcornu a občerstvenia. Čo by človek neurobil pre dokonalý filmový zážitok?
Za deň filmových premiér CINEMAX je vybratý štvrtok
Prečo je tomu tak? Väčšina ľudí chodí do kina v piatok alebo cez víkend. Štvrtok je teda ideálnym dňom, aby návštevníci, ktorí sem zavítajú vo štvrtok, motivovali a podali pozitívne recenzie pre tých víkendových.